Annons:
Etikettburar-och-inredning
Läst 2709 ggr
Zabbio
4/20/14, 12:05 PM

Bobwhite -burhöjd?

Hej igen. Ursäkta alla frågor :) Bobwhite har jag förstått flyger. Vilken höjd vill de ha på buren för att trivas? Räcker 150cm eller vill de gärna ha högre? Jag gissar att även de går som burfågel och att lagen säger 60cm? Men nu tänker jag på fåglarna och inte lagen. Vilket är den lägsta höjden där de får utlopp för sitt naturliga beteende? Just nu ska jag först se om jag trivs med vaktlar (japanerna jag hämtar imorgon). Men jag kan inte låta bli att fundera på om det hade gått att lägga japanägg hos en bob eftersom de ruvar sina. För framtiden :) Det känns på något sätt bättre än att använda maskin. Men som sagt. Just nu ska jag först se om jag fastnar för japanerna. Är nyfiken på om de burar jag har kan lämpa sig för bobar också, bara. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Hells Angel
4/24/14, 3:48 PM
#1

Man brukar märka om vakten har för litet utrymme men man kan nog ha lite högre än 60 cm, jag tycker även att man skulle kunna testa och ge ägg till en bob men var lite försiktig ifall att. Jag vet inte så mycket om vaktlar men men men.👍

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

VildaVittra
4/25/14, 8:20 AM
#2

Det finns ju hönor som ruvat fram ankor, så varför inte?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
7/1/14, 12:30 AM
#3

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: