Annons:
Etikettavel-och-kläck
Läst 3135 ggr
VildaVittra
2014-03-04 18:26

Temperaturproblem.

Jag har satt ihop en kläckare själv och lagt hela fyra termometrar under lampan för mätning, då jag upptäckte ett problem, men inte har det hjälpt, precis alla visar olika temperatur. 🤔

Hur pass känsligt är det? De tre termometrarna som är närmast varandra i temperatur, så är skillnaden ca 4 grader (nummer fyra visar på 10 grader mer).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Zabbio
2014-05-17 17:17
#1

Testa dem med en febertermometer :) Så ser du om någon/vilken visar rätt.
Jag lade ute-kännaren till min termometer i vattenbadet i kläckaren: 42,6° (testkör utan ägg) samtidigt stoppade jag ner  febertermometern: 42.8° 0.2° felmarginal känns ändå ok.

Jag ska testa luften också snart när den värmts upp igen och termometern stabiliserat sig. Tänker öppna en springa och slänga ner febertermometern bredvid kännaren lite snabbt. Kanske hinner luften svalna av lite men det ska ju inte skilja en hel grad iaf även om jag tror att den vanliga  termometern är lite seg med att uppdatera sig.

Febertermometern bör ju vara ganska exakt.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

VildaVittra
2014-05-17 17:19
#2

Jag har gett upp och bevakar blocket efter vaktlar i närområdet. Tyvärr inget napp ännu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zabbio
2014-05-17 17:23
#3

Det var ju tråkigt :/ Fast de lär vara svåra att hålla vid liv ens om man lyckas kläcka dem själv.
Har du kollat facebook sidan ''vaktlar säljes&köpes"?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

VildaVittra
2014-05-17 17:34
#4

Har inte facebook.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zickan
2014-05-27 18:47
#5

Jag har vaktlar till salu. Har en kompis som skall ställa ut nu nära helg. De kör gävle-arboga. Kan kolla om de kan ta med någon vaktel på vägen åter om du kan möta upp på nått håll i uppsala som är enkelt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VildaVittra
2014-06-28 13:33
#6

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: