Annons:
Etikettallmänt
Läst 2033 ggr
henrik14
9/27/13, 9:44 PM

vad har ni för vaktlar ???

vad har ni för vaktelarter ??

Själv har jag japanska, kinesiska dvärgvaktlar, bob White och harlekinvaktlar  😃

Annons:
maggan
9/28/13, 5:44 PM
#1

Har inga men vill ha kinesisk dvärg 🙂

VildaVittra
10/1/13, 8:15 PM
#2

Jag har japaner, men skulle gärna ha fler sorter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[NinaCrown]
10/2/13, 10:45 PM
#3

Väntar på passande tillfälle att skaffa kineser 😃

Allam
10/30/13, 12:07 PM
#4

Jag har kineser, ett vuxet par, två kycklingar som är tre veckor och beställda ägg som ska kläckas under vecka 49-50. Väldigt roliga fåglar! Vi äter äggen och de är väldigt speciella att dekorera med eftersom de är så små.

zickan
1/28/14, 3:40 AM
#5

Har inga just nu. Men bra sugen att börja om. Haft kines, japan och tofs.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

wille_wille
1/28/14, 8:01 PM
#6

Jag tror jag har japanska vaktlar, men jag vet inte riktigt 🤪.

Hon vi köpte dom av sa att det var bobwhite japanska vaktlar. Fast hon verkade inte heller ha så bra koll (sa att vi fick 3 hönor och en tupp, vi fick 3 tuppar och en höna😐)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
VildaVittra
1/28/14, 8:30 PM
#7

#6 Det låter som det ska vara med fjäderfä. Jag blev så glad när första hönan började värpa, för jag får alltid transvestithöns annars. Dom är höns när de kommer och så fort de kliver över tröskeln blir de tuppar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

wille_wille
1/28/14, 8:40 PM
#8

#7

Haha, du får väl bygga ett hönshus utan tröskel eller kasta dom över tröskeln *jättetorr humor* 😉

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

sommar10
2/1/14, 11:20 AM
#9

Jag har japanska vaktlar. 5 hönor och en tupp. 2 honor är blonda, alla de andra viltfärgade.

Maria29
2/2/14, 2:23 PM
#10

Fläsk/japaner.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

djurkillen
2/6/14, 9:50 PM
#11

Jag har jumbovaktlar och bob white 😃 Men ska ev köpa några kinesiska dvärgvaktlar och ägg från harlekin 😇

zickan
2/12/14, 7:04 PM
#12

Efter mycket letande och försök med transport, hittade jag jumbo japaner på nära håll. 
Blev 1 vit tupp och 4 hönor tror 3 är dark british range tuxedo eller melanistic brown tuxedo, ena tror jag är melanisic brown.

Sitter även och kikar på att köpa lite avelsägg och kläcka själv med isabelle och blue silver :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

djurkillen
2/13/14, 5:39 PM
#13

Jag har Zickan :) Men inte dem fägerna, honung, melastic och lite mixar :) Väldigt bra befruktning :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: