Annons:
Etiketthälsa-och-beteende
Läst 2194 ggr
Annadanna
2013-04-21 23:43

Värmeslag?

Jag undrar vilken temperatur som är den idealiska trivseltemperaturen för vuxna japanska vaktlar. Mina bor i pannrummet som håller ca 25 grader o ibland tycker ag dom verkar slöa o att dom sover bort dagarna. Så kan dom ha det för varmt?

Annons:
mulligast
2013-04-22 08:49
#1

Låter ju som det faktiskt 😓 …. du har inte så de har möjlighet att gå ut oxå😎? Mina bor ute helt och hållet (ja förutom när de är små, då växer de upp inne i värmen), men sedan är det bara ut med dem 😇

Coturnix
2013-05-05 22:19
#2

Mina åtta har flyttat ut nu! Innan bodde de "inne" med garanterat några plusgrader! Tror inte att att 25 plusgrader är bra för dem, om de inte får välja  själva. Även vaktlar är ju som fåglar i allmänhet, fåglar som bor ute året runt klarar det fint, också. Om de får den mat och vatten som de behöver. Det går givetvis inte att "slänga" ut en fågel från lång tids värme till kyla…men om fåglarna får följa, leva med naturens temperatur/årstidsväxlingar så fungerar det så klart mycket väl. Min erfarenhet, japanska vaktlarna bygger gångar i snön…:)

[randi]1
2013-05-17 14:18
#3

Hur har det gått med dina vaktlar?

Om du inte kan ställa ut dem, så kanske du kan ställa dem någon annanstans inne, och använda en värmelampa i stället?

Upp till toppen
Annons: