Annons:
Etiketthälsa-och-beteende
Läst 3254 ggr
[TheoA]
4/12/13, 7:34 PM

Vaktlarna dör

Igår när jag kom hem efter att jag vart borta i 5 dagar, var min jumbohona väldigt utmärglad och kunde knappt gå, jag försökte få henne att äta men hon ville bara dricka. Men hon låg död imorse. Igår kollade jag också igenom alla andra, alla hade bra hull, var matglada och sprang runt. Idag däremot så var det en till höna som var seg, dem liksom lutar bakåt och har svårt att gå. Denna höna var dock inte smal. Vad kan det vara som gör att mina vaktlar dör? Ett virus?

Dem är 8 st i en bur på 2 kvm, har vart en väldigt lugn grupp. Dem bor i hönshuset fast i en egen bur. När jag har åkt bort har dem haft foderautomat för att underlätta för farmor. Annars så får dem en blandning av kalkonstart (just nu kycklingstart) och havrekross. Bredvid får dem snäckskal. Jag har ju läst att vaktlar är tåliga fåglar.

Annons:
[randi]1
5/17/13, 2:19 PM
#1

Har du fått någon klarhet i ännu, vad dina vaktlar dog av? Man kan ju skicka in dem till SVA (är det väl), för att de kan hjälpa till med diagnosen. Hur har det gått för resten av dina vaktlar?

[TheoA]
5/18/13, 3:31 PM
#2

Det vara bara den som dog, vet fortfarande inte varför. :/

Upp till toppen
Annons: