Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Burar och inredning

Bobwhite -burhöjd?

2014-04-20 12:05 #0 av: Zabbio

Hej igen. Ursäkta alla frågor :) Bobwhite har jag förstått flyger. Vilken höjd vill de ha på buren för att trivas? Räcker 150cm eller vill de gärna ha högre? Jag gissar att även de går som burfågel och att lagen säger 60cm? Men nu tänker jag på fåglarna och inte lagen. Vilket är den lägsta höjden där de får utlopp för sitt naturliga beteende? Just nu ska jag först se om jag trivs med vaktlar (japanerna jag hämtar imorgon). Men jag kan inte låta bli att fundera på om det hade gått att lägga japanägg hos en bob eftersom de ruvar sina. För framtiden :) Det känns på något sätt bättre än att använda maskin. Men som sagt. Just nu ska jag först se om jag fastnar för japanerna. Är nyfiken på om de burar jag har kan lämpa sig för bobar också, bara. :)

Anmäl
2014-04-24 15:48 #1 av: Hells Angel

Man brukar märka om vakten har för litet utrymme men man kan nog ha lite högre än 60 cm, jag tycker även att man skulle kunna testa och ge ägg till en bob men var lite försiktig ifall att. Jag vet inte så mycket om vaktlar men men men.Tummen upp

Anmäl
2014-04-25 08:20 #2 av: VildaVittra

Det finns ju hönor som ruvat fram ankor, så varför inte?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-07-01 00:30 #3 av: VildaVittra

Tråden flyttad hit: http://fjaderfa.ifokus.se/discussions/53b1e4dece12c45254004b72-bobwhite-burhojd

Låser tråden. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.