Annons:
Etikettburar-och-inredning
Läst 2589 ggr
farido13
7/10/13, 12:38 AM

frågor om kinesisk dvärgvaktel

hej jag har frågor om kinesisk dvärgvaktel.

1.hur ser man könen på kinesisk dvärgvaktel?

2.Hur många gånger får man att dom ska kunna häcka per år?

3.hur länge kan kycklingen vara hos mamman och då kycklingarna kläcks kan dom då få träffa sin pappa?

4.Hur gamla ska kycklingarna vara för att kunna sälja dom?

5.Får en kinesisk dvärgvaktel par också kycklingarna vara i en kanin bur på minst 1m lång och 55 djup och 45-50 hög?

6.Kan kan vissa kycklingar leva hela livet med sina föräldrar utan att dom jagar iväg en?

7.Vad ska man ha för bottenmaterial ?

8.Kan både vuxna och kycklingarna äta undulatfrön eller finkfrön som mat?

Annons:
henrik14
7/24/13, 12:49 PM
#1

hej hej här kommer lite svar på dina frågor😃

1.hur ser man könen på kinesisk dvärgvaktel?

 man ser att tuppen har lite röt rostfärgat på gumpen och magen det har inte hönorna om du är osäker kan du lägga upp en bild på dom då kan jag se om jag kan könsbestämma man kan inte könsbestämma vita på färgen

2.Hur många gånger får man att dom ska kunna häcka per år?

det varierar ibland är det svåra att få och ruva så 0-2 gånger skulle jag säga ber år

3.hur länge kan kycklingen vara hos mamman och då kycklingarna kläcks kan dom då få träffa sin pappa?

vet inte hur länge dom kan vara hos föräldrarna men tills dom stöter bort ungarna och när dom har fåt mycket fjädrar så dom inte behöver extra värme från hönan.

 tuppen brukar hjälpa till med kycklingarna men det finns undantag om tuppen är dum mot kycklingarna ta tuppen till en annan bur

4.Hur gamla ska kycklingarna vara för att kunna sälja dom?

jag skulle säga fem veckor men inte säker

5.Får en kinesisk dvärgvaktel par också kycklingarna vara i en kanin bur på minst 1m lång och 55 djup och 45-50 hög?

japp det får dom de till att säkra nätet längst ner så inte kycklingarna kommer utanför buren  sen lägg gärna nåt ovanpå buren då blir det tryggare för dom än bara gallertak

6.Kan kan vissa kycklingar leva hela livet med sina föräldrar utan att dom jagar iväg en?

tror inte det utan kinesiska vaktlar trivs bäst i par två och två alltså men det finns undantag

7.Vad ska man ha för bottenmaterial ?

jag använder kutter spån men för dom som är inne på vintern använder jag alp spån jag tycker inte det dammar lika mycket

8.Kan både vuxna och kycklingarna äta undulatfrön eller finkfrön som mat?

 japp fast om hönan har ungar så mixa matten i en mixer så det blir pulver av de dom små får inte i sig hela undulat frön sen köp gärna kalkon start på grangården eller lantmännen dom behöver lite mer protein i sin mat 

Hoppas du fick svar på dina frågor om du har mera bara ställ dom MVH Henrik

farido13
7/29/13, 9:29 PM
#2

tack

Upp till toppen
Annons: