Annons:
Etikettallmänt
Läst 1329 ggr
Eugenie
7/9/13, 6:26 PM

Vill någon överta fyra dvärgvaktlar?

Hej!

Har två tuppar som går ihop i en bur och en höna och en tupp i en annan bur. Hönan är tuff. Hon accepterar dock den tuppen hon går med nu. De andra två saknar hönan. De har allt de kan behöva: insektsblandning, grönfoder, frön av olika slag, sand att bada i och vatten. Men jag vore tacksam om någon intresserad skulle vilja ta över dem. De bor inomhus och det vore ju fantastiskt om de kunde få komma ut ibland också!

Annons:
farido13
7/10/13, 12:31 AM
#1

vart finns dom och hur stor bur är det hos hönan och tuppen. Har dom lagt ägg och fått kycklingar

Evisen
7/10/13, 8:49 PM
#2

Förlåt Farido att jag lägger mig i..

Men du som knappt har en rymlig/laglig bur till dina finkar och letar efter honor till dem, har för litet kar till dina fiskar och är för sparsam att köpa ett större kar och dessutom ska odla fiskar..Ska du ha fler djur? Var juh en vecka sedan du funderade på skaffa duvor!

Och ja. Jag tänker lägga mig i varje gång du får en knasig idé, och det för att jag tänker på djurens väl och ve.

farido13
7/10/13, 9:32 PM
#3

jag har ändrat mig om att köpa duvor och att mina finkar bor inte i en liten bur längre utan bor i mitt rum. Många fiskar har dött.

Evisen
7/10/13, 9:53 PM
#4

Farido, en fågel ska ha en bur oavsett om de flyger fritt om dagarna. Det är deras hem och där de ska känna sig trygga.

Hmm, många fiskar har dött? Du har slarvat med vattenbytena?*tänker på vad du skrev i akvariefiskar.ifokus.se och om inte behöva städa/byta vatten*.

Jag tycker du ska glädja dig åt de fåglar och fiskar du har. Sen kan man inte ha många djur i en lägenhet som du tycks tro.

Nej Farido, jag menar inget illa som jag skrev tidigare, utan jag vill att du ska tänka efter en gång extra.  Jag tror nog att du älskar djur, men ta ett djur i taget och rikta energin på dem. De är levande varelser och har känslor de med😉.

farido13
7/10/13, 10:32 PM
#5

för det första så har jag inte slarvat med vattenbytet. dom dog av åldern. Dom i burfåglarna sa dom att man kan ha dom fria hela dagen om man har ett lekträd.

Evisen
7/11/13, 3:20 PM
#6

Nej Farido, riktigt så skrev inte Mimmi.. Fräschar upp minnet på dig genom lägga in länken här så du slipper leta efter vad det skrevs om lekträd. Jag kanske tolkar på ett helt annat, sätt än vad du gör.

http://burfaglar.ifokus.se/discussions/51cc89428e0e74417f003098-mina-finkar-brakar

Annons:
farido13
7/11/13, 10:46 PM
#7

hon skrev att man ska hålla koll på om dom äter och dricker. Men vad är det du menar

VildaVittra
7/12/13, 6:08 PM
#8

Vad i all världen har denna diskussion med TS annons att göra? Stör du dig så på någon annans djurhållning är det väl lämpligare att du tar upp det i trådarna du hänvisar till, istället för att förfölja en medlem runt på andra forum.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: